מחברת ההצלחות שלי – לחשוב חיובי ובקלות

מחברת ההצלחות שלי – לחשוב חיובי ובקלות

כולם אומרים לנו לחשוב חיובי, אבל אף אחד לא מספר לנו איך עושים את זה.
איך לכל הרוחות חושבים חיובי כשהחיים שלנו מלאים בבעיות, בצרות ובטרדות.  זה נראה כאילו לחשוב חיובי זה מין מותרות שיכולים להרשות לעצמם רק אנשים רוחניים בגלימות שאין להם כלום לעשות במשך היום אלא רק לחשוב חיובי.

אז זהו, שזה ממש לא ככה, וישנן הרבה שיטות קלות  מאוד שניתן ליישם אותן כבר כעת, בהצלחה ובמידה  רבה של הנאה בתהליך.

היום אני אספר לכם על אחת מהשיטות הנפלאות הללו.

זאת שיטה שמלווה אותי כבר לאורך שנים רבות, ולצערי שכחתי כבר מי לימד אותי אותה. מכאן אני מברך את אותו האדם.

אתם בטח מכירים את המשפט "איזהו עשיר השמח בחלקו".  על הרעיון הזה מבוסס התרגיל הזה.
אני קורא לו "מחברת ההצלחות שלי".

אז ישר ולעניין,

זה מה שדרוש לנו

  • מחברת חדשה ריקה שקנינו במיוחד לצורך ביצוע התרגיל הזה. יש בזה מן הסמליות והכוונה שאנחנו הולכים לעשות את זה במיוחד ומתכוונים לזה באמת.
  • עט שכותב בצורה חלקה וללא מעצורים שעלולים לעכב אותנו בעת ביצוע התרגיל ולהסיח את דעתנו.
  • זמן מסוים שאנו מקצים לעצמנו בלבד, בלי טלוויזיה ברקע, בלי לבדוק מסרונים בטלפון הנייד, או לעשות את זה תוך כדי ביצוע עבודה אחרת. צריכים להיות לגמרי פנויים לביצוע התרגיל ולמזער את ההפרעות עד כמה שניתן.
  • להתחייב בפני עצמנו על ביצוע הכתיבה למעשה, ולא רק לחשוב על זה.  רק הכתיבה בפועל תעבוד כאן.

מתי לבצע את זה ?

הזמן הכי טוב לעשות את זה הוא הזמן בו המחשבה והזיכרון שלכם עובדים הכי טוב.
יש אנשי בוקר ויש ציפורי לילה, ומן הסתם אתם מכירים את עצמכם ותדעו מתי הכי כדאי בעבורכם.
רק מה, אל תחכו לזמן האידיאלי שיגיע ותשתמשו בזה כתירוץ לא לשבת לעשות את התרגיל.

פתחו את המחברת, החזיקו את העט ביד ותתחילו להיזכר בכל מיני הצלחות שקרו לכם בחיים. מהעבר הרחוק מהעבר הקרוב ומהעת האחרונה.
ממש כל הצלחה שהיא, לא משנה אם היא גדולה או קטנה, חשובה או לא חשובה, או איך היא נראית, נשמעת או נחשבת בעיני מישהו אחר.

הנה כמה דוגמאות כדי להבהיר את העניין.

  • אם הצלחתי לשיר מול כל הכיתה  בגיל 10 למרות שפחדתי לזייף, זאת הצלחה.
  • אם ביקשתי חברות מהילדה שאהבתי והיא הסכימה, זאת הצלחה.
    גם אם היא לא הסכימה, זאת הצלחה כי אזרתי אומץ והלכתי מול הפחד מדחייה.
  • אם רציתי לשנות הרגל כלשהו והצלחתי, זאת הצלחה.
  • אם רציתי להתקבל לעבודה מסוימת ומכל המועמדים אני נבחרתי, זאת הצלחה.
  • אם החלטתי לעשות משהו והתמדתי בביצוע שלו, זאת הצלחה.
  • אם רציתי לאפות עוגה חדשה ויצא לי טוב, גם זאת הצלחה.

הבנתם כל הצלחה שהיא ולא רק סיום תואר באוניברסיטה או משהו גדול אחר שנחשב בעיני ההיגיון כהצלחה גדולה ומשמעותית.
ממש כל הצלחה שהיא ואם הדרך להצלחה הייתה מורכבת מכל מיני שלבים אז סיום מוצלח של כל שלב הוא הצלחה בפני עצמו.
רשמו כמה שיותר הצלחות.
הבנתם את הרעיון, נכון ?!

לכתוב כל הצלחה במחברת באופן מסודר וברור.  גם שורה עד שלוש שורות יספיקו.
כתבו מספיק כך שאם תקראו את המשפט זה יזכיר לכם את האירוע וישחזר מיד את ההרגשה הטובה הקשורה בהצלחה הזאת.

מה שחשוב כאן זאת כמות ההצלחות זאת אומרת המספר שלהן ולא מה גודלן או מה חשיבותן.

אני אגלה לכם סוד קטן.   במוח שלכם יש גמד אחד קטן וערמומי שסופר את ההצלחות שלכם ואת הכישלונות שלכם.
הוא בעצמו לא מבין בזה כלום. הוא רק מתייחס להרגשה שלכם.
אם היא טובה אז הוא סופר את זה כהצלחה. 
אם ההרגשה שלכם היא של תבוסה, עצב, אכזבה, החמצה או פספוס, אז הוא סופר אותה ככישלון.

שימו לב ,   הוא סופר את זה בכל פעם שאתם נזכרים בזה או משחזרים את התחושה, ולא רק כשזה קרה או בוצע.

אם מספר ההצלחות וההרגשות הטובות שמתלוות אליהן עולה על מספר הכישלונות וההרגשות השליליות שמתלוות אליהם אזי המאזן חיובי והגמד יאפשר למערכת כולה לתמוך בכם ויעבוד תחת שירותכם כעבד נאמן.

אך אם מספר ההצלחות והכישלונות מייצר מאזן שלילי אז הגמד יהפוך להיות רשע מרושע, ימשול בכם ויחבל בכל דרך אפשרית בהגשמת רצונותיכם ומשאלות לבכם.

הבנתם את זה ?!

מה שצריך לעשות זה לשבת ולכתוב כל יום במחברת. 10 דקות, 20 דקות, חצי שעה.  לפי הרצון והאפשרות שלכם. רק מה,  כל יום ובהתמדה במשך תקופה מסוימת שתחליטו עליה.  בואו נאמר, שלושה שבועות או חודש לכל הפחות, ולמלא את המחברת בכמה שיותר מההצלחות שאתם נזכרים בהן.

יהיו ימים בהם תיזכרו ביותר וימים שבהם תיזכרו בפחות. המטרה היא לצבור ולתעד כמה שיותר במחברת ההצלחות. 

אך ישנם עוד כמה "בונוסים" רציניים שתרוויחו מהם:

  • עצם ביצוע התרגיל מידי יום הוא כמו מדיטציה בה אתם מבלים זמן איכות עם עצמכם.
  • פינוי המחשבה והתמקדות בהצלחות שלכם – זאת חשיבה חיובית במיטבה.
  • באותם הימים הפחות מוצלחים שלכם בחיים, פתיחת המחברת וקריאת כמה דפים ממנה תעודד אתכם באופן מיידי ותגרום לכם להרגיש טוב יותר ולהתחזק.
    זאת תהיה התרופה המיוחדת שלכם לימי הסגריר הרגשי הללו.
  • ביצוע התרגיל קל ומהנה, הוא לא עולה לכם כסף, והוא נעשה בפרטיות שלכם המלאה ללא אף אחד ששופט אתכם ואומר לכם מה נחשב בעיניו או מה לא נחשב.

אני מציע לכם  בשלב הראשוני לא לספר לאחרים שאתם עושים את התרגיל הזה.
בהרבה פעמים האנשים האלה שיכולים להיות גם אהוביכם ובני משפחותיכם או חבריכם הטובים, גם מבלי שיתכוונו לכך יגידו לכם מה הם חושבים על זה וירפו את ידיכם, יחלישו אתכם ויגרמו לכם לא לעשות את התרגיל.

לכן, שמרו זאת לעצמכם והתמקדו בביצוע התרגיל עד שבסופו של דבר תיווכחו בעצמכם כמה התרגיל הזה משובח, ואז כשאתם משוכנעים חזק ביתרונות שלו ספרו עליו לכל העולם שיעזור גם לאחרים.
רק לא בהתחלה.

לסיום אומר, שהתנסיתי בתרגיל הזה בעצמי כמה פעמים במהלך 20 השנה האחרונות ולי הוא עשה מאוד טוב.
לימדתי אותו בפורומים שונים לתלמידי ולמטופלי וזכיתי לשמוע מחלקם כמה זה עשה להם טוב בחייהם.
אני משוכנע ובטוח לגמרי ב 100%  שאם תעשו אותו הוא יעשה גם לכם טוב.

אז קדימה לעבודה, וכמו תמיד לאחר שתתנסו שתפו אותנו כאן בחוויותיכם ובתובנות שעלו בכם.

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *