איך להפסיק מחשבות מטרידות בקלות

איך להפסיק מחשבות מטרידות בקלות

טבען של מחשבות שהן באות והולכות, מופיעות ונשארות לזמן מה ולאחר מכן מתפוגגות ונעלמות

אבל כשהן חוזרות על עצמן וגם מושכות אליהן כל מיני רגשות לא נעימים ובאופן כללי מפריעות למהלך חייכם, אז אתם מחשיבים אותן כמחשבות מטרידות או מחשבות טורדניות.

המחשבות האלו קשורות בכל מיני דברים לא פתורים בחייכם, ויכול להיות שמקורם  אפילו מהילדות שלכם או מכל מיני אמונות פנימיות מסוימות שמציפות למודעות שלכם מהמעמקים את הדברים שוב על מנת שתטפלו בהם שוב ותסדירו את העניינים  האלו.

כל זה טוב ויפה וגם בא לשרת את הצמיחה שלכם בחיים ואת ההרמוניה הכללית של כל הדברים שמרכיבים אתכם. רק מה, שלא תמיד אתם מספיק חזקים באותו הרגע. לא תמיד יש לכם את האנרגיה הנדרשת לטפל בזה. לעיתים אתם לא מעוניינים לעשות משהו בנידון כי זה לא נוח לכם, לא נעים לכם, ואולי דורש מכם לעשות שינויים בחייכם ובעצמכם.

הדבר הזה מייצר לכם סבל שמתבטא בכל מיני צורות

♦  יש לכם קושי להירדם והשינה שלכם גרועה.

♦  המחשבות מפריעות לכם להתרכז בביצוע מטלות.

♦  המחשבות מפריעות לכם בקשרים שלכם עם אנשים אחרים.

♦  המחשבות מפריעות לכם ללמוד ולעבוד.

♦  רמת החרדה שלכם עולה ואתם דואגים ממה שעלול לקרות.

♦  פחדים מציפים אתכם.

♦  המחשבות המטרידות גוזלות מכם את כוחותיכם ואתם נחלשים.

♦  לעיתים אתם אפילו נופלים למשכב ונתקפים בכל מיני מחלות שהן התוצאה של ההיחלשות.

האנשים שרוצים בטובתכם, החברים הטובים שלכם, אלו שאוהבים אתכם בטח יציעו לכם לחשוב חיובי ולהמשיך הלאה. הכוונה שלהם בטוח תהייה טובה ואמתית, אך למרבה הצער העצה הזאת לא תגרום למחשבות האלו להיעלם, ואם תנהגו לפי העצה הלאומית ש "יהיה בסדר" אז כל מה שזה יעשה זה רק יגביר בכם את הייאוש ויגרום למחשבות המטרידות להופיע יותר!

בואו ונסתכל על הדוגמה הבאה

אם אני אבקש מכם לא לחשוב כעת בשום פנים ואופן על גורילה, אז מה שיקרה הוא שרק על זה אתם תחשבו. וככל שאתם תנסו לחשוב על משהו אחר יופיעו עוד ועוד גורילות והמחשבות האלו יתקבעו ויתגברו אצלכם. ככל שתתנגדו כך יופיעו הגורילות בכל מיני מצבים במחשבתכם. מה שאומר שככל שתנסו להרחיק את המחשבה שאתם לא רוצים לחשוב אז באופן פרדוקסאלי היא תתחזק במוחכם ויחברו אליה כל מיני זיכרונות הרגשות ותחושות. 

הנה לכם עוד דוגמה

נגיד שהחלטתם שאתם רוצים מעכשיו ואילך להוציא את אכילת השוקולד מחייכם. אתם מגייסים את ההחלטיות שלכם ומתחילים. מיד יתחילו להופיע במחשבתכם כל מיני חפיסות שוקולד, ושוקולדים בכל מיני צורות אחרות. בונבוניירות מקושטות ירקדו מול עיניכם, ואתם תיזכרו בכל מיני מצבים נהדרים בהם אכלתם את מעדן האלים הזה. פתאום אתם גם תרגישו את הטעם הנהדר על לשונכם ופיכם יתמלא ברוק. כל מיני מחשבות כמו: שזה אולי לא הזמן המתאים כעת, ושזה לא יזיק אם תאכלו עכשיו כמה קוביות למען הנשמה, ועוד תירוצים ותחושות שאתם חייבים לבוא על סיפוקכם כעת יופיעו וינסו לחבל בהחלטתכם.

הבעיה היא שככל שתתנגדו לזה, כך זה יתגבר ולא ייתן לכם מנוח!

אז מה ניתן בכל זאת לעשות?!

אם תנסו למשל לחשוב באופן חיובי ולהצהיר משפטים חיוביים או להגות במנטרה מסוימת, זה אולי יפנה את תשומת הלב שלכם במידה מסוימת ולזמן מה מהמחשבות המטרידות, אך זה לא יגרום להם להיעלם והן ימשיכו להטריד אתכם.

אם תנסו לחשוב על דברים טובים אחרים ולהתעלם ממה שמטריד אתכם גם זה יעזור רק במקצת ולא יפתור כלום.

אם תנסו לפעול ולהתמקד בעשייה כלשהי בתקווה שזה ישכיח מכם את המחשבות המטרידות, ברוב המקרים זה לא יהיה מספיק והמחשבות בכל זאת ימצאו את הדרך לחזור ולהטריד אתכם.

קצת מייאש, לא?!

היה נחמד אם כמו שכשאתם צופים בטלוויזיה בתוכנית שלא מוצאת חן בעיניכם, תוכלו בקלילות ללחוץ על השלט ולעבור למשהו אחר שמתאים לכם, כך יכולתם באותה הקלות לכבות את המחשבה המטרידה ולהמשיך הלאה. בטח תסכימו איתי שזה יכול היה להיות ממש נהדר, לא?!

אל דאגה, יש לי משהו שיעזור לכם להיפטר מהמחשבות המטרידות בקלות דומה

במהלך השיטוטים שלי באינטרנט פגשתי את הרעיון הנהדר הזה ויצא לי להתנסות בו בעצמי לאורך כמה חודשים. הוא עובד כל כך נהדר שרציתי לספר לכם עליו על מנת שגם אתם תוכלו ליהנות ממנו ולהפיק ממנו את שלוות הנפש שמגיעה לכם.

הרעיון מאוד פשוט והתוצאות הינן די מידיות ומורגשות. אל תתנו לפשטות של התרגיל לרפות את ידכם, ואל תשפטו אותו מבלי שהתנסיתם בו למעשה וחוויתם את התועלת מהביצוע שלו בעצמכם ממקור ראשון.

כך תעשו אותו ויצליח גם לכם

כשמחשבה מסוימת מטרידה עולה במוחכם היא בדרך כלל מתורגמת לתמונה שיש מולכם של האיש או האישה שקשורים בעניין או של המצב או החפץ שהם מקור הדאגה.

שלחו קדימה את היד הלא דומיננטית שלכם (לימניים זאת תהיה יד שמאל). ותפסו את התמונה שנמצאת מולכם ( תעשו כאילו שאתם תופסים אותה באמת ) ואז הסיטו אותה הצידה והורידו אותה מטה, והכל בתנועה אחת זורמת שמורידה את המחשבה התמונתית שלכם ממרכז המסך לשולי הבמה ואפילו למתחתיה.

בדרך כלל תנועה אחת כזאת שלוקח לבצע אותה בערך שנייה תספיק, אך אם ההטרדה יותר מהרגיל, בצעו זאת עוד פעם או פעמיים לכל היותר.

מה שיקרה זה שתוך כמה שניות או מקסימום במהלך דקה, המחשבה תתפוגג ולא תטריד אתכם ואתם תוכלו להמשיך ולעשות את מה שאתם רוצים ללא ההפרעה הזאת.

לאחר מכן בכל פעם במהלך היום שהמחשבה המטרידה תופיע, אתם בשנייה או שתיים תגרמו לה שוב להיעלם.

זה כמובן לא יפתור לכם את הבעיה או יטפל במקור שיצר אותה מלכתחילה, אך זה ייתן לכם שהות ורגיעה שתעשה לכם טוב ותגרום לאנרגיה שלכם להישאר איתכם ולשמור עליכם בריאים ומתפקדים באופן תקין.

אם תעשו את זה על בסיס קבוע תישאר ברשותכם אנרגיה שלא התבזבזה על המחשבות המטרידות, שבהמשך כשתחליטו שהגיע הזמן המתאים תוכלו להקצות אותה לטיפול עצמי ולבירור של כל הגורמים והסיבות שיצרו את המחשבות המטרידות שבסך הכל מטרתן להסב את תשומת לבכם לטפל באותם נושאים לא פתורים ולא סגורים.

לתרגיל הזה יש גם בונוס חיובי נוסף

ככל שתתרגלו אותו יותר ויותר על כל מיני מחשבות טורדניות שמופיעות בחיי היומיום שלכם, כך אתם תיעשו יותר מודעים למה שעובר עליכם. ביצוע התרגיל גם יגביר את תחושת החופש שבחייכם כי אתם תבחרו כל הזמן מה מתאים לכם ומה לא, ובמקום להרגיש חסרי אונים כלפי הדברים שקורים לכם בחיים אתם תתחילו להבחין שאתם מכוונים אותם על ידי בחירתכם. אולי כדאי לכם כבר היום להתחיל וליישם את התרגיל הקטן הזה שיכול לשנות את חייכם לטובה.

אנא שתפו גם את האנשים האחרים שחשובים לכם בחיים שלכם. המידע הזה יכול לגרום לכל אחד לשנות את איכות החיים לבריאה יותר ולמוצלחת יותר. תבורכו.

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *