למה כדאי לכם להרעיד את גופכם

למה כדאי לכם להרעיד את גופכם

שאלתם את עצמכם פעם, למה כשאדם חולה ורתוק למיטת חוליו העצה הראשונה שנותנים לו בדרך כלל היא שירד מהמיטה מוקדם ככל שיוכל ויתחיל להסתובב ולהניע את הגוף שלו?

אז בעצם התשובה על זה היא מאוד פשוטה, ולפני שאגיד לכם אותה אני אבקש מכם לתאר לעצמכם מה יקרה לאקווריום שחיים בו דגים ואף אחד לא מנקה להם את המים שהם שוחים בהם? סביר להניח שבגלל שהאקווריום היא מערכת סגורה שבה הדגים גם אוכלים וגם פולטים את הפסולת מגופם למים, ובגלל שאין מערכת שתנקה את המים הריכוז של הפסולת במים עולה בהתמדה. בהתחלה זה יגרום לדגים חוסר נוחות מסוים. אחר כך הם ייעשו חולים וזמן קצר לאחר מכן כל הדגים ימותו מהרעלת ניטרטים בגלל המים המזוהמים.

זה הרי ברור שהם לא יכולים לחיות לעד בתוך הזבל של עצמם!

בדיוק אותו הדבר קורה אצלכם בגוף. אותו הגוף שנראה די מוצק  הוא ברובו סביבה מימית. כל תהליכי החיים שקורים בגוף כמו התנועה, העיכול, התמרת האנרגיה, ועוד… מייצרים פסולת שבמצב פעולה תקין יש לגוף מערכות מיוחדות שתפקידם לפנות את הפסולת הזאת מחוץ לגוף.

בתהליך הזה משתתפים כל מיני איברים שחלקם מסננים את הפסולת, חלקם מניעים אותה לאברי הפינוי, וחלקם פולט אותה החוצה.

לחלק מהאיברים ישנה צנרת אקטיבית שיודעת להניע את הפסולת בכיוון מסוים. גם פסולת נוזלית וגם פסולת יותר מוצקה, אך ישנה מערכת אחת שנקראת המערכת הלימפתית שלה אין אפשרות עצמית להניע את הפסולת ומדובר כאן על הרבה ליטרים של נוזלים בין-תאיים שלא כמו מערכת הדם למשל שיש לה משאבה שהיא הלב ומערכת צינורות שמוליכה דם לתאים ומערכת צינורות שמחזירה דם מהתאים, למערכת הלימפתית אין משאבה ומה שמניע את הנוזלים כאן זה בעיקר תנועות הגוף במיוחד התנועות  שגורמות לגוף לנוע בניגוד לכוח הכבידה של כדור הארץ. 

עכשיו תארו לעצמכם שאם זה המצב ורק תנועה יזומה של הגוף שמרעידה אותו גורמת לנוזל הלימפתי לזרום, אז אם האדם לא יזוז במשך זמן ממושך זה יהיה דומה לכך שהוא טובע בתוך הפסולת של עצמו. אם גם תוסיפו לזה חוסר בשתייה מספקת,  אז הנוזלים יהיו יותר צמיגיים וינועו יותר לאט אפילו והמצב יהיה יותר גרוע.

כמובן שאין צורך להמתין עד שתהיו חולים על מנת לקדם מצב של בריאות טובה, ותוכלו להניע את הגוף מתוך בחירה ובאופן מתמיד ומתמשך. אלא מה, לא כל סוג של תנועה תתרום לבריאותכם באותה המידה!

הנה דוגמה שתמחיש לכם למה הכוונה

תארו לעצמכם שאתם מחזיקים בידכם דלי שמלא עד חציו בערך במים ואתם מחזיקים אותו בערך חצי מטר מהקרקע. מה ייקרה לפי דעתכם אם אתם תעזבו את אחיזתכם בידית ותתנו לדלי ליפול לקרקע?

♦   בשלב ראשון הדלי והמים שבתוכו ינועו בכיוון הקרקע.
♦   בשלב השני הדלי והמים שבתוכו יפגשו את הקרקע בזמן החבטה בקרקע.
♦   בשלב השלישי המים שישנם בדלי שנעו עד כה בכיוון הקרקע ישנו את כיוונם ב 180 מעלות וינועו למעלה אל מחוץ לדלי.

עכשיו דמיינו שהגוף שלכם הוא כמו הדלי, ללא תנועה שלו הנוזלים שבו כמעט ולא נעים בגופכם ובגלל כוח הכבידה הם אפילו נוטים בחוסר תנועה להצטבר בחלק התחתון של הגוף, זאת אומרת ברגליכם שנוטות להתנפח בעקבות כך.

ברגע שאתם הולכים, רצים, רוקדים, עובדים בעבודות הבית, או קופצים, אז בדיוק כמו בדוגמה של הדלי, כל הנוזלים שבגופכם בכל חבטה בקרקע של הגוף הופכים את כיוונם, נדחפים מעלה ומייצרים תנועה של הנוזלים בגוף.

הדבר הזה טוב מאוד לבריאותכם ומקדם מצב של איזון ביוכימי בין המערכות השונות של הגוף שפירושו במילים אחרות פשוט בריאות טובה.

הנה חלק מהיתרונות שעשויים לצמוח לכם מזה:

♦   ההשפעה הראשונית תהיה סילוק פסולת מהיר ויעיל מהגוף.

♦   זה יחזק את כלי הדם שלכם.

♦   הרכב הדם שלכם ישתפר ובעקבות כך גם היכולת שלו לבנות תאים בריאים חדשים.

♦   בעקבות ההרעדה פעולת העיכול שלכם תשתפר.

♦   היציאות שלכם תהיינה תקינות וקלות יותר.

♦   ההרעדה תשפיע לטובה על המפרקים, על עמוד השדרה, ועל כל מערכת השלד באופן כללי.

♦   בצקות ונפיחויות של הצטברות נוזלים ברגליים יפחתו או ברוב המקרים אף ייעלמו.

♦   זה ירענן את הגוף שלכם ויפחית את זמן ההתאוששות לאחר מאמץ.

♦   בעקבות תנועה כזאת כל מערכות הגוף יתפקדו יותר טוב והמצב הזה יגרום גם להרגשה טובה ולמצב רוח משופר.

אז במצב כזה שישנם כל כך הרבה יתרונות להרעדת הגוף כדאי יהיה שתתחילו להזיז את עצמכם כבר כעת ובמיוחד אם סגנון החיים שלכם הוא כזה שאתם יושבים ברוב היום וכמעט לא מתנועעים.

הנה מה שתוכלו לעשות:

לפני כן הערה כללית.
בעת ביצוע הפעילות כדאי לכם לנעול נעליים שיש בהם בולמי זעזועים טובים כדוגמת נעלי ריצה שיחזיקו את הרגליים שלכם טוב וירככו מעט את המפגש שלכם החוזר ונשנה עם הקרקע. וזאת על מנת להפחית את הסיכון להיפצע, במיוחד אם המון זמן עבר מאז שאתם נמצאים בחוסר תנועה.

♦   לקפוץ במקום.  אם קשה לכם לקפוץ באופן חופשי כי אולי אתם עם משקל עודף עליכם למשל, תחזיקו בשתי ידיים במעקה או בתמיכה דומה ותקפיצו את הגוף שלכם מספר סנטימטרים באוויר כשאתם נוחתים באופן שיזעזע בעדינות את כל מערכת השלד שלכם ואת כל השרירים. עשו זאת  כמה פעמים ביום ולפחות במשך כמה דקות בכל פעם.

♦   אם יש לכם יותר כושר גופני כדאי לכם לשקול לקפוץ על חבל. לתנועה כזאת ישנם המון יתרונות בריאותיים והיא תועיל לכם בכל הדברים שהוזכרו קודם לכן.

♦   תוכלו גם לקפוץ על טרמפולינה וזה יהיה נהדר. ישנם כל מיני תרגילים שתוכלו לגוון בניהם כשאתם קופצים. הבעיה היחידה היא המחיר הגבוה עד כדי גיחוך של טרמפולינות בארץ. אם כסף אינו מהווה בעיה בעבורכם זאת בהחלט תהייה אופציה נהדרת.

♦   את אותו האפקט תוכלו להשיג אם יהיה לכם כדור גדול בקוטר של 65 סנטימטר שמשמש לדוגמה בפילאטיס, שתוכלו לקנות בכמה עשרות שקלים באינטרנט. תוכלו לשבת עליו ולקפץ ולהניע בו זמנית את ידיכם לכל הכיוונים. אני ממליץ על זה בחום. זה בטוח וקל ואפשר לעשות את התרגול כמעט בכל מקום.

♦   האפשרות הפשוטה ביותר היא לצעוד ולהרים את הרגליים קצת יותר גבוה מהרגיל או לרוץ. ביצוע נמרץ של הפעילות הזאת ייתן לכם יותר יתרונות מאשר הליכה איטית.

♦   אפשרות נעימה נוספת תהייה לנגן כמה שירים קצביים ולרקוד ולהתנועע כשאתם מרעידים את גופכם בעוצמה ומשלבים בזה קפיצות. אל תעשו את זה על יד אחרים כי אז אתם תעדנו את תנועותיכם. פשוט תנו לעצמכם דרור ונערו את הגוף טוב טוב למשך איזה עשר דקות.

♦   אם תרצו בנוסף גם לפנק את עצמכם. מומלץ ללכת ולקבל עיסוי מיוחד שקוראים לו עיסוי רקמות עמוק או עיסוי לימפתי שבעיקרו הוא סחיטת הגוף שלכם והנעת הנוזלים הבין- תאיים על מנת לעזור לכם להתנקות ולהרגיש יותר טוב.

לסיום

בימים אלו שזה די אופנתי לעשות כל מיני דיאטות לניקוי רעלים מהגוף, חוקנים מיוחדים, וכל מיני תהליכים שעוזרים לגוף להיפטר מכל הרעלנים ומהפסולת שצבר, תוכלו לסייע לעצמכם ולהחיש את התהליכים האלו על ידי הגברת התנועה בחייכם. זה זול, זה זמין, זה משהו שאתם יכולים לעשות בעצמכם, וזה משהו פשוט שאתם לא צריכים ללמוד לעשותו. יש כאן רק יתרונות. כדאי לכם ללכת על זה ובגדול!

שתפו בבקשה את המידע הזה עם חבריכם וחברותיכם ברשת. יש כאן סיכוי אמתי שזה יתרום להם באופן ישיר לבריאותם. בואו ביחד נפיץ את הטוב הזה. תבורכו.

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *