לשחרר את הדאגות מהחיים שלכם

לשחרר את הדאגות מהחיים שלכם

בעברית יש בעיה עם המילה דאגה שמציינת שתי משמעויות שונות בתכלית.
אחת דאגה למישהו שמשמעותה לבטא אהבה ורצון לעזור,
והשנייה דאגה בגלל בעיות שמשמעותה להרגיש רע ולהיות במצב לא טוב.

אנחנו נדבר כאן על המשמעות השנייה של דאגה שלא עוזרת לכם במאומה ורק מנשלת אתכם מכוחותיכם ומחלישה אתכם.

אם תבחנו את כל הפעמים שדאגתם בחיים שלכם בטח תמצאו שבלמעלה מ 95% מהפעמים הדאגות שלכם אף פעם לא התגשמו או קרו ממש. אך למעשה כשדאגתם הגוף שלכם והרגש שלכם הגיבו באופן אמתי ומורגש ב 100% מהזמן למשהו לא אמתי שהיה רק בדמיון שלכם והוזן על ידי הפחדים שלכם.
הנזק שנעשה לכם בגוף ובנפש היה מאוד אמתי גם אם מה שדאגתם שיקרה אף פעם לא קרה.

ישנם אנשים שמאמינים שהדאגה עוזרת להם בחיים

כאילו מכינה אותם לרע ביותר שיכול לקרות ואז הם לא מופתעים. וככה הם יכולים להתמודד יותר טוב בבוא העת. אולי הם מאמינים שהדאגה מגינה עליהם ומונעת מבעיות להשפיע עליהם, כי הן תופסות אותם מוכנים.

התפיסה הזאת היא שגויה לחלוטין

דאגה היא דאגה ואין בה שום בשורה חיובית בעבורכם. ההיפך הוא הנכון, זאת בעיה לכשעצמה שכדאי לכם לפתור.

באו נבחן כמה דוגמאות של דאגות שאנשים דואגים בדרך כלל ונבין דרכן מה כדאי לעשות במקום רק לדאוג.

אנשים דואגים שלא יהיה להם מספיק כסף כדי לגמור את החודש

כשאתם דואגים, הדאגה לכשעצמה לא משלמת את החשבונות ומייצרת לכם עוד כסף. כשאתם דואגים אתם נחלשים, נתקעים ומבזבזים את הזמן והאנרגיה במחשבות על מר גורלכם. זה לא מקדם את מצבכם הכלכלי במאומה. אתם רק נכנסים למצב של חוסר פעילות מקדמת שמוסיפה שלילה על מצבכם הכלכלי, הגופני והנפשי.

במקום זה יהיה כדאי למצוא דרכים לשחרר את הדאגות ולהשתמש באנרגיה שנחסכת ולא מתבזבזת על הדאגות על מנת לבחון הזדמנויות חדשות, לקדם רעיונות, לעשות עבודה צדדית שתכניס לכם כסף, וליצור קשרים חדשים שעשויים להוליד שיפור כלכלי.
הכי חשוב זה שבכל פעם שאתם תופסים את עצמכם דואגים, תחליפו את הדאגה בפעילות ובעשייה מקדמת.

אנשים דואגים שהבן/בת זוג שלהם יפסיקו לאהוב אותם

גם כאן הדאגה רק שודדת אתכם מכוחותיכם. ולפי חוק המשיכה, אם תתמקדו מספיק זמן בזה וגם תרגישו רע מספיק מהפחד שזה יתגשם אתם יוצרים גם בלי שתרצו קרקע פורייה לרעיון הזה לנבוט ולהכות שורשים, ולקרות באמת בחיים שלכם.
הפתרון הוא להרפות מהדאגה ולהחליף אותה בפעילות מקדמת שתתפוס את מקומה של הדאגה.
פעילות כמו:  להתייחס יותר לבן/בת הזוג. ליזום פעילויות שיקרבו אתכם יחד ויגבירו את ההנאה המשותפת בחייכם. להתעניין במה שהאחר מרגיש, חושב ומה מעסיק אותו בחייו. לגעת יותר באחר, לשתף, להקשיב, להעניק ולהיות מעורב במינון המתאים בחיי האחר.
תסכימו אתי שזה יהיה הרבה יותר טוב מסתם לדאוג.

אנשים דואגים שהכאב שלהם הוא סימן למחלה חמורה

כל אחד מכיר את הדאגה הזאת מעצמו או מסביבתו הקרובה. גם כאן הדאגה לא תבריא אתכם. היא רק תחליש אתכם ותמשוך אליכם את מה שאתם לא רוצים שיקרה לכם, משום שאתם מתמקדים במחשבה, ברגש ובדמיון שלכם במצבים הרעים שעלולים לקרות לכם ועל ידי כך אתם מושכים אותם אליכם.

תחליפו את זה בפעילות מקדמת כמו: לכו להיבדק ולהבין מה קורה אתכם. שפרו את אורח החיים שלכם בתנועה, בתזונה, בנשימה, חשבו מחשבות טובות והדגישו בפני עצמכם את המצב הטוב שבו אתם כבר נמצאים. זאת אומרת שתסתכלו לא רק על חצי הכוס המלאה אלא גם על החצי השני שמלא באוויר או אנרגיה, ותסתכלו על הכוס עצמה והיכן שהיא ותתפסו חלק גדול יותר של התמונה כולה. אמרו לעצמכם:  הכל כשורה בעולמי.

אנשים דואגים שמה שהם תכננו לא יצליח להם

אתם כבר יודעים שזה לא מקדם אתכם בכלום.  אף אחד לא יודע איך יתפתחו הדברים ומה באמת יקרה. זה קשור בהמון משתנים. אז במקום לדאוג שחררו את הדאגה והחליפו אותה בעשייה מקדמת.

שימו לב שבכל המקרים  שהוזכרו מי שדואג לא יכול לדעת למעשה מה באמת יקרה.
מה שהוא דואג יכול לקרות וגם יכול שלא לקרות.
אז אני שואל אתכם, מדוע זה שרוב האנשים יבחרו לחשוב שזה הולך לכיוון הרע?!  הרי זה אותו המאמץ ואותה כמות האנרגיה לחשוב שזה הולך לכיוון הטוב! למה לא לחשוב שזה הולך להיות טוב, הרי בשני המקרים אף אחד לא יודע מה יקרה?!

כדאי לכם לחשוב על זה בפעם הבאה שאתם דואגים ומודעים לזה.

הנה מה שהדאגה נותנת לכם:

  • אתם מוטרדים כל הזמן.
  • אתם לא ישנים טוב בלילה.
  • אתם מרגישים כמו פקעת עצבים.
  • אתם מתוחים ועצבניים.
  • אתם נוחים לכעוס וכל דבר מקפיץ אתכם
  • אתם מרגישים סחוטים אנרגטית.
  • המראה שלכם לא מרנין במיוחד.

אז אולי כדאי סוף סוף שתעשו משהו בנוגע לזה!

בואו ונלמד כמה דרכים שניתן לתרגל בעצמכם שיביאו אתכם לשנות את המצב ולהרגיש יותר טוב.

הבנה וקבלת החלטה להשתנות.

אתם כבר מבינים שכדאי לכם ללמוד להחליף את הדאגה בפעילות ממוקדת שתדחק את הדאגה ממרכז הבמה הצידה לשוליים, למקום שהיא לא תפריע לכם. עליכם לקבל החלטה שאתם עושים את זה. אתם הולכים לשנות את המצב.

חשבו מהסוף להתחלה

נסו לחשוב ולדמיין לעצמכם מה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות אם הדאגה שלכם תתגשם. נסו לחשוב על זה מכל הכיוונים. דאגות נוטות להתנפח הרבה מעבר לגודלן האמתי. עצם החשיבה על התוצאות ולא כמו שהרוב עושים שהם נמנעים מלחשוב ובורחים מזה, עצם המחשבה כבר לאחר כמה דקות תגמד את הדאגה לגודלה המקורי והיא תקטן בהרבה. קוראים לזה מודעות עצמית. פתאום יהיה לכם קל יותר לטפל בזה כי יהיה פחות עם מה להתעסק, מבינים?!
קבלו החלטה שממילא אינכם יודעים לבטח מה יקרה אז למה לבזבז בכלל אנרגיה על זה. עזבו את ההתעסקות בעתיד והתמקדו בהווה. עשו דברים שימזערו את התוצאות השליליות שעליהן חשבתם ויקטינו את הסיכויים שזה יקרה.
אם תתאמנו על זה ותהפכו את זה להרגל, תרוויחו חיים טובים יותר.

שחקו משחק קטן בדמיון מודרך

הביטו פנימה ודמיינו לכם את הדאגה כגמד קטן שעושה לכם כל מיני בעיות. תפסו אותו באוזן ותנו לו בעיטה חזקה שיעוף הרחק מכם. אם הוא מנסה לחזור תחטיפו לו גם איזה סטירה מצלצלת. המשחק הזה ב"נדמה לי" עשוי להיות פריצת הדרך עבורכם. תרגישו חופשי לדמיין לכם סיפורים דומים לזה עם אותה המשמעות ואותה התוצאה. התנסו בזה ויצליח גם לכם.

עשו כמו שעושים מרפאים באנרגיה

בכל פעם שאתם דואגים פתחו את כף ידכם כלהב( כמו במכת קרטה), ובתנועה מלמעלה למטה כמו שאתם חותכים מכם את הדאגות ומפרידים אותן מגופכם. אמרו לעצמכם:
הדאגה הזאת בטלה בטלה בטלה. אני משוחרר ממנה עכשיו לגמרי ובאופן מוחלט.
חזרו על התהליך הזה כדקה בערך, ושחררו.

רתמו את הנשימה לעזרתכם

נשמו שלוש ארבע דקות הכי רדוד, שקט, ואיטי שאתם יכולים ללא מאמץ. שימו דגש על ה ללא מאמץ, שכן אתם רוצים ליצור רוגע ושלוה ולא עוד מאמץ .עצמו את העיניים בתהליך. שימו לב שזה בדיוק ההיפך מלנשום נשימות עמוקות שרק יגבירו בכם את הדאגות ויקדמו מצב של חרדה אם תנשמו עמוק והרבה במשך שלוש ארבע דקות.

הפסיקו את התלות שלכם במרגיעים למיניהם

אם תצרכו כל מיני מרגיעים למיניהם. תהיה לכם תחושה שקרית של רוגע כשתצרכו אותם. אך לאחר שהשפעתם תתפוגג הם ייצרו בכם "חור" גדול שתהיו חייבים למלא בעוד מרגיעים. זה לא יעזור לכם בכלום.

עשו מקלחת אנרגטית

המקלחת האנרגטית תנקה מתוככם את הדאגות . כשאתם מבצעים אותה התמקדו בדאגות ובכאבים שהן מייצרות בעבורכם. שטפו אותם החוצה והחליפו אותם באומץ והעזה, ברוגע ושלוה, ובבריאות והרמוניה. תוכלו לקרוא על זה כאן.

שפרו את איכות השינה שלכם

אם תישנו טוב, אתם תוכלו לשלוט ולכוון יותר טוב את רגשותיכם. וזה יתרום תרומה חיובית בדרך להרגיש טוב יותר.

אזנו את רמת הסוכר בדם שלכם

אם תאכלו 7-8 פעמים ביום מנות קטנות של אוכל במקום ארוחות רגילות, הדבר הזה יעזור לכם לאזן את רמת הסוכר בדם שלכם וגם זה יגביר בין השאר את היכולת שלכם לשלוט ברגשותיכם.

וכאשר אתם כבר לגמרי מיואשים

אם הגעתם למצב כזה שאתם מיואשים כבר לגמרי ולא יודעים מה לעשות עם הדאגות כי שום דבר לא מצליח לסלק אותן זה יהיה הזמן לשאת תפילה בכוונה גדולה לבורא עולם. למשל בזו הלשון:

"אלי הטוב,
אתה בראת אותי, אתה עשית אותי והבאת אותי לעולם הזה. הגעתי למצב שאני כבר לא יודע מה לעשות עם הדאגות שלי. לכן, אני משחרר אליך בוראי את כל הדאגות שלי ואת כל מה שקשור בהן. אתה בטח תדע מה לעשות איתן ואיך לטפל בהן בעבורי. הנה הן, קח אותן ממני. אני מודה לך על עזרתך ומבקש ממך שתשלח לי רוגע ושלוה ושמחת חיים במקום כל הדאגות שמסרתי לך. תודה לך אלי הטוב והמיטיב. אמן".

מניסיוני האישי ומניסיונם של אחרים שחלקו אתי את התוצאות שקבלו כשהתפללו תפילות כאלה לאלוהים ובקשו ממנו עזרה, אני אומר לכם שזה עובד חזק!

שתפו בבקשה את המידע הזה עם כל מי שדואג ומודאג. בואו וניצור יחדיו עולם רגוע יותר ושמח יותר ונתחיל ממש כאן בסביבתנו.

אני מאחל לכם חיים טובים עם הרבה מצב רוח מרומם, עם ביטחון עצמי חזק, וביטחון בחיים שיהיו תמיד טובים בעבורכם. אני מאחל לכם שתלמדו להביט על הניסיונות שבחיים שלכם כחיוביים, כמלמדים וכמחזקים. אני מאחל לכם נפש בריאה בגוף בריא ומעל לכל נשמה זוהרת ומוארת.  תבורכו.

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *