100 ימים של שיפור עצמי 21-30

100 ימים של שיפור עצמי 21-30

 

כיצד הייתם מגיבים כלפי עצמכם אם החלטתם לעשות משהו והוא לא הצליח בדיוק כפי שקיוויתם?

האם הייתם "יורדים" על עצמכם ומרגישים שאתם מפסידנים ונשברים או מפסיקים את מה שהתחלתם, או שהייתם תומכים בעצמכם והייתם ממשיכים קדימה חרף הנסיגה הזמנית והולכים על זה שוב בכל הכוח שיש לכם?

אז אני שייך לקבוצה השנייה ללא כל ספק. ולמרות שעשרת הימים האחרונים לא בדיוק הלכו כפי שתכננתי אני בוודאי שלא נשבר, מפסיק או עוזב את הפרויקט הזה.

אני יודע מלימודי ומכל הפעמים שעשיתי שינויים בחיים שלי שבהתחלה הכל נראה כאילו שזורם ונעשה ללא הרבה מאמץ מכוון. בזמן הזה ההרגלים הישנים מחכים לשעת כושר שבדרך כלל מגיעה פעם ראשונה לאחר יום יומיים כשאתם מרגישים בחוסר נוחות מסוים, ואם אתם עוברים את השלב הזה אז הפעם הבאה שההרגלים הישנים תוקפים על מנת לתת לכם נוק אאוט זה בערך בתקופה שבין 14 ל30 יום מההתחלה, ואצל כל אחד זה משתנה בדיוק מתי.

אם אתם מצליחים לשרוד ולעבור גם את המתקפה הזאת אז התקדמתם ללא ספק התקדמות משמעותית ביותר ביצירת ההרגל החדש.

אם עשיתם בימי חייכם דיאטה דלת קלוריות על מנת לרזות במשקל, אז אתם בטח מכירים את זה שאתם מחליטים ללכת על הדיאטה וביום הראשון אתם עדיין באופוריה של ההתחלה וכבר לאחר יום אתם שוב חוזרים לסורכם כי לא ידעתם לצפות למתקפה של ההרגל הקודם והמוכר לכם.

ואם אתם ממשיכים וכל הכבוד לכם אם כן, המתקפה הבאה של תשוקות למאכלים המוכרים לכם והתפרעות של אכילה חסרת רסן מצפה לכם בין היום ה10 ליום ה14 . אם הייתם מוכנים וצפיתם את המערכה הזאת אז בטח החזקתם מעמד ואחר כך נהייה לכם הרבה יותר קל לאמץ את השינוי ולדבוק בו.

אני מקווה שהמידע המודיעיני הזה יעזור לכם בפעם הבאה שאתם רוצים לאמץ לחייכם שינוי חדש בהרגלים שלכם. אתם צריכים להבין שכל זה מעוגן חזק בחלק הקדום של המוח שלכם שבא לשמור עליכם ועל שרידותכם בעולם הזה על ידי הכחדת כל דבר חדש שאתם רוצים לעשות, וזאת עד שהמוח ישתכנע שההרגל החדש לא מאיים יותר על שרידות המערכת ויסווג אותו כאחד מהחברה הטובים.

אז מה קרה אתי בעשור השלישי של הפרויקט

עשרת הימים היו רק לשמונה ימים כי במשך יומיים לא הייתי כאן ונאלצתי לנסוע לסינגפור השכנה בענייני ויזה. היה טיול מעניין שבחלקו היה רכיבה על האופנוע בגשם שוטף למרחק של המון קילומטרים ובחלקו טיסה.

מהשמונה ימים שנשארו היו חלק מהדברים שעשיתי בדיוק כפי שהתחייבתי לעשות וחלק שהתמסמסו להם במקצת.

נתחיל במה שעמדתי בו משבעת הדברים שהתחייבתי לעשות במשך כל יום מ100 הימים.

התאמנתי כל יום בחדר הכושר במשך יותר משעה בכל יום.

המשכתי לאכול אוכל טבעוני ממקור צמחי בלבד אלא שלא הצלחתי להיפטר מההתמכרות שלי לחריף ובמקום לאכול הרבה ירקות ופירות אכלתי בעיקר אורז דביק תאילנדי ביחד עם חריף בכמויות מסחריות. אני מניח שגם לא שתיתי את כמויות המים הגדולות שהקפדתי לשתות בעשור הראשון של הפרויקט.

אז למרות שעמדתי בזה לפי ההתחייבות, שילמתי על זה באי ירידה במשקל למרות שלא אכלתי כל כך הרבה מבחינה קלורית.

מסתבר שהרכב המזון חשוב ביותר וכעת אני יודע שמזון כזה לא שווה ערך למה שאכלתי בהתחלה שגרם לירידה המסחררת במשקל שלי. בכוונתי לשנות את זה בעשור הרביעי של הפרויקט ונראה אם זה יצליח לי הפעם יותר טוב.

עשיתי בכל יום תרגילי פנים ולשון ואני יכול לראות כעת אפילו שינוי במפתח הלוע שלי. אני יכול לראות כבר את כל הענבל חופשי ואת החך הפנימי שלי ורקמתו הרכה קטנים יותר מקודם. זה משפיע לחיוב על הנשימה שלי בלילה ואני קם הרבה יותר ערני בבקרים.

אני ממשיך לכתוב לכם בבלוג ולפרסם שלושה פוסטים בכל שבוע כמו שעון!

ואני ממשיך לעשות לפחות מעשה טוב אחד בכל יום. אני שמח להגיד שמצליח לי אפילו הרבה יותר מרק מעשה טוב אחד.

מה שלא עשיתי כל כך בכל אחד מהימים היה ללמוד ספרדית בכל יום ויום. היו כמה ימים שפשוט היה נוח יותר "לשכוח" לעשות את זה. בכוונתי לפצות על כך בעת הקרובה על ידי לימוד של שעורים כפולים בחלק מהימים כך שהנסיגה הזאת תהיה זמנית בלבד ולא תפריע להחלטות ולרצונות שלי.

עוד דבר שלא הקדשתי לו מאמץ קבוע ויום יומי היה לשפר את נראות הבלוג שלי ברשת. גם כאן לא אשבר ולא אתן לדבר הזה לגרום לי לזנוח את מטרתי כאן.

בסך בכל הדברים לוקחים חלק נכבד ביותר של היום וההתחייבות שנטלתי על עצמי לא פשוטה. אני אמשיך לעדכן אתכם על הקורות אותי כאן.

ולאלו שעדיין לא מצאו רעיון מדליק להתחיל איתו פרויקט משל עצמם הנה עוד כמה רעיונות נוספים:

♦   100 ימים של סליחה – לעשות רשימה מלאה ככל שאפשר של כל מי שפגע בכם אי פעם ואחר כך לדרג אותה מהפוגע הקשה ביותר לפוגע הקל ביותר ולסלוח בכל יום למישהו אחר. יכול להיות שעם הקשים בהתחלה תצטרכו לעבוד כמה ימים אך לשאר הרגילים יספיק תהליך של סליחה שייקח יום.

♦   100 ימים של ניקיון וסדר – לעבוד לפי תוכנית ולנקות ולסדר בכל יום פינה אחת, מגירה, מדף בארון, ועוד מקומות שאף פעם לא הגעתם אליהם. דמיינו שמה שאתם עושים מנקה ומסדר באופן סמלי גם את הפינות שבגופכם ובנפשכם.

♦   100 ימים לשיפור הגמישות – לעשות תרגול יומיומי של הגוף ולהגמיש את כל שריריו וגידיו. להסריט את טווח התנועה שלכם בהתחלה ובסיום וליהנות מההישג.

♦   100 ימים של כתיבת שירים – להקדיש בכל יום 30 דקות או יותר לכתיבת שירים קצרים או ארוכים ולאסוף את הטובים שבהם ולכרוך אותם לספרון.

♦   100 ימים של להפוך למומחה לסושי – אולי זה יומרני מידי בעיניים יפניות אך זה מדהים עד כמה תוכלו להתמחות ביצירה של סוגי סושי שונים אם תלמדו בחלק מהימים ובחלק תתרגלו ובכל שלושה שבועות תעשו ערב סושי מיוחד לאנשים שאתם אוהבים.

♦   100 ימים של שיפור הביטחון וההערכה העצמית שלכם – דרך תרגילים וסימולציות ודרך לימוד של קורסים מוקלטים והיפנוזות לשיפור עצמי.

♦   100 ימים של צעידה – להתחיל במרחק קצר יחסית ולהגיע באופן מדורג לצעידה של 10 ק"מ בפעם אחת רצופה.

♦   100 ימים של ירידה במשקל הגוף העודף – בחרו לכם שיטה הגיונית וטובה בעבורכם והתמידו בביצוע שלה למשך כל התקופה בהצלחה.

♦   100 ימים לראייה טובה יותר – תרגול יומיומי של העיניים לראייה טובה יותר לפי שיטת ד"ר בייטס שבסיומה תשפרו מאוד את ראייתכם ואפילו תיפטרו מהצורך בהרכבת משקפיים.

♦   100 ימים לשיפור הזיכרון – להתאמן בתרגילים לשיפור הזיכרון ולהגיע לרמה גבוהה של יכולת לזכור ולשלוף מידע מהזיכרון שלכם.

♦   100 ימים של להפוך להיות מומחה לעוגיות – בכל יום לאפות סוג אחר של עוגיות, לתעד את התהליך בתמונות ובכתיבה מדויקת של המתכונים, ובתיקון ושיפור מתמיד שלהם עד שיש לכם עוגיות מושלמות. זה אפילו יכול להוביל אתכם לפתיחה של עסק ביתי לאפיית עוגיות כפרנסה נוספת.

♦   100 ימים של תקשורת בינאישית משופרת – ללמוד את הנושא ולתרגל בכל יום על אהוביכם ועמיתכם לעבודה, ובמקביל ליזום גם שיחות אקראיות עם עוברים ושבים כדי להשתפר ביכולות התקשורתיות שלכם בזמן אמת וללא הכנה.

♦   100 ימים של העלאת מסת השריר שבגופכם – במילים אחרות עבודה עם משקולות לבניית שרירים גדולים יותר וחזקים יותר בגופכם.

♦   100 ימים של יהדות – להקדיש בכל יום שעה ללימוד של המקורות היהודיים, ההיסטוריה, האומנות והיודאיקה, והקהילות והזרמים השונים שביהדות, ובסוף לתת הרצאה מלומדת על הנושא לקהל שומעים.

♦   100 ימים לשיפור הזוגיות – לימוד ותרגול בשניים של טכניקות מגע, נתינה וקבלה, פרגון הדדי ושאר ממתקים שיוסיפו לחיזוק הקשר הזוגי ולהעמקת החוויות שבו.

♦   100 ימים לשיפור ההקשבה – לימוד של טכניקות הקשבה שונות, תרגול יומיומי שלהן, ופיתוח יכולת ההקשבה ומתן תשומת לב מלאה למי שמקשיבים לו או לה.

♦   100 ימים להפוך להיות מומחה למשא ומתן – לימוד טכניקות ותרגול סימולטני של משא ומתן בתחומים השונים של החיים עם לקוחות, חברים, משפחה, ועוד.

♦   100 ימים של ריבות וכבושים – מתאים לקיץ ולסתו הישראלי.  ללמוד ולהגיע לרמה מעולה ברקיחת ריבות, מרמלדות וקונפיטורות, ובהחמצה וכבישה של כל מיני סוגי ירקות ופירות. חלקו באריזה יפה את המוצלחים מביניהם למי שאתם אוהבים.

♦   100 ימים של שחייה – לשחות כל יום בים או בבריכה או לשלב ביניהם לפחות 20 דקות רצופות ביום ללא כל תירוצים.

♦   100 ימים של ציור מנדלות – ללמוד ולחקור את הנושא. להשתלם בטכניקות ציור שונות ולהשתמש בצבעים מסוגים שונים ובטושים ועפרונות מסוגים שונים. את המוצלחות ביותר למסגר ולתת לאנשים שאתם אוהבים במיוחד עם הקדשה.

♦   100 ימים של צחוק – בכל יום ויום ללמוד לספר בדיחות מצחיקות, לצפות במערכונים מצחיקים, להאזין לסטנדאפיסטים, ולצחוק צחוק מתגלגל בלי כל סיבה 5 דקות בבוקר ו5 דקות בערב.

לכו על זה. עשייה של משהו כזה יכולה לתבל את החיים שלכם בטעמים ובריחות חדשים שיתרמו לריענון של החיים שלכם. זה יכול להיות רק חיובי בעבורכם.

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *